KALENDER
- Detta evenemang har redan ägt rum.
Ny t-bana till Älvsjö – Öppet hus i Johan Skytteskolan torsdag 9 mars

En ny linje ska byggas mellan Fridhemsplan och Älvsjö, med stationer i Liljeholmen, Årstaberg, Årstafältet och Östberga.
Samråd – tyck till fram till den 21 mars!
Du kan tycka till om den nya linjens arbetsområden, arbetstunnlar och var linjens depå ska ligga. Information och bakgrundsmaterial finns på vår samrådsportal. Du kan även läsa samrådsunderlaget som finns under beslut och handlingar.
Skicka in dina synpunkter senast den 21 mars. Lämna dem på något av dessa sätt:
- via vår samrådsportal
- maila till registrator.fut@regionstockholm.se, skriv ”Samråd Älvsjö” på ärenderaden
- skicka brev till Förvaltning för utbyggd tunnelbana, Box 454 36, 104 31 Stockholm, märk brevet ”Samråd Älvsjö”.
Mer information
Detta samråd är en del av arbetet med att ta fram en järnvägsplan och miljötillstånd för den nya linjen. Mer information om dessa finns bland tidigare beslut och handlingar.
Kort film om samråd:
https://nyatunnelbanan.se/alvsjo/
Öppet hus
Du kan även träffa oss på våra öppna hus i mars för att ställa frågor och få information:
- Onsdag 8 mars, klockan 17–19 på Stadsarkivet Liljeholmskajen, Sjöviksvägen 126, 117 57 Stockholm
- Torsdag 9 mars, klockan 18–20 på Johan Skytteskolan, Västerängsvägen 19, 125 58 Älvsjö
- Onsdag 15 mars, klockan 15–17 på Kungsholmens bibliotek, Sankt Eriksgatan 33, 112 39 Stockholm.










