
H&M öppnar nya outletbutiken Afound i Skärholmen
skärholmen Publicerad 08:07, 26 augusti 2018På onsdag öppnar H&M en ny outletbutik i Skärholmen centrum med sitt nya hajpade koncept Afound.
– Vi tycker Skärholmen är ett spännande område i utveckling med en intressant målgrupp som vi tror passar bra för Afound och som vi tror kan attraheras av vårt utbud, säger Ulrica Bogh-Lind, kommunikationschef på Afound.
H&M håller högt tempo i öppnandet av ny Afound-butiker. Modejätten är pressat ekonomiskt med en börskurs som backat med runt 40 procent de senaste 12 månaderna. Afound i Skärholmen är den tredje butiken i den nya kedjan. I juni öppnade de två första, på Drottninggatan i Stockholm och i Malmö.
– Skärholmens Centrum genomgår ju också en positiv förvandling och utveckling just nu där vi ser att vi gärna finns med, säger Ulrica.
Butiken i Skärholmen blir 1500 kvadratmeter i två plan, den största hittills i kedjan.
Utbudet ska bestå av dels H&M:s egna varumärken, dels liknande varumärken inom så kallad fast fashion, och en dels av så kallade premiumvarumärken.
– För första gången finns ett brett utbud av barn och babykläder i butiken, förutom dam, herr och inredning.
I butiken ska enligt uppgift finnas märken som Puma, Filippa K, Odd Molly, blandat med lyxigare varumärken som Lanvin och Céline, men även klädjättens egna märken som & Other stories, Monki och Weekday. Allt säljs med rejäla rabatter, upp till 70 procent.
– Tanken är att man ska kunna fynda varor av högsta modegrad. Det ska gå att hitta ett par Gucci-skor från fjolårets kollektion till en bråkdel av priset på Afound”, säger en branschkälla till DI.
Afound finns även på nätet.
Läs mer:
Mest lästa:
- Debatt: Bostadsrättsföreningar känner sig maktlösa mot Stockholms stad: Maktmissbruk
- Knivman fångad av polis
- Förslag: Så kan Folk i Skärholmen bli ännu bättre
- Het diskussion om byggplanerna i Västertorpsparken: Hoppas vansinnet stoppas
- Krönika: Min förutsägelse om Benjamin Bünyamin Dousa slog in – han är ett föredöme
Följare 19,5k