Förslag: Här i Axelsberg kan ett utegym byggas
Åsikter axelsberg Publicerad 06:00, 23 april 2021MEDBORGARFÖRSLAG. Som boende i Axelsberg, och motionär skulle jag vilja att ni bygger ett utegym vid den så kallade parkourplatsen, vid fotbollsplan Axelsberg. Den används väldigt väldigt sällan och som boende och som går förbi där varje dag, samt ser den från balkongen, så utnyttjas den väldigt lite.
Bygg till ett utegym för oss alla motionärer som går förbi där varje dag. Onödigt att ha en yta som inte används
alls.
Annette Andersson
Medborgarförslaget har lämnats in till Hägersten-Älvsjö stadsdelsnämnd
Svar från Hägersten- Älvsjös stadsdelsnämnd:
Vi har tagit emot ditt medborgarförslag. Eftersom förslaget ligger utanför Hägersten-Älvsjö stadsdelsnämnds
ansvarsområde skickar vi det till Idrottsförvaltningen för besvarande.
Stadsdelsnämnden får kännedom om ditt förslag, då det förs upp och bifogas till en lista över inkomna
skrivelser som anmäls till nästa sammanträde. Notera att berörd nämnd inte infört möjligheten att lämna
medborgarförslag på samma sätt som stadsdelsnämnderna. Idrottsförvaltningen avgör därför på vilket sätt ditt förslag kommer att besvaras. Vid frågor kan du kontakta dem på e-post.
Camilla Höglund, Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning
Läs mer:
Mest lästa just nu:






















Följare 19,5k