 
                Siffrorna säger allt: Vad dominerar Sveriges varukorgar denna höst?
SAMARBETE Publicerad 14:09, 9 oktober 2023PROMO-CODES. Sommaren har lagt sig för denna gång och Sverige har på allvar kommit in i hösten. Detta betyder vardag och att människor är tillbaka på jobb och i skolor på riktigt. Samtidigt är det också ett faktum att vardag betyder inköp av olika slag och Promo-codes experter har tittat på hur svenskarna väljer att spendera sina pengar denna höst. Vad vi människor lägger våra pengar på reflekterar till stor del vad som pågår i samhället i stort, och inflationen påverkar oss i allra högsta grad. Hela 75% av svenskar mellan 20-40 år anger i en undersökning av SIFO att de funderar mer över vad de köper nu än någonsin och att rabatterade priser är viktigt inför beslut om vad man skall handla och inte.
Basbehoven dominerar under hösten
Först och främst konstaterar experter att det är basbehoven som dominerar. Hela 55% anger att de gärna använder rabattkoder från sajter som promo-codes.se för att på så vis få mer för sina pengar och kunna köpa det man behöver. Blir det sedan något över så sparar man det enligt undersökningen helst till en regnig dag, och en buffert är viktig i oroliga tider.
Detta köper svenskarna mest av i höst
Här nedan kan du finna information om vad svenskarna satsar mest på i höst. Helt enkelt vilka varor som svenskar i högst grad lägger i sina varukorgar och faktiskt checkar ut i kassan. Allt enligt statistik från Novus undersöknings- och opinionsbyrå 2023.
- Mat
- Kläder till barnen
- Transport och transportrelaterade inköp
- Varor för barnens fritidsaktiviteter
Det är uppenbart att det är basbehoven som styr och att fler än någonsin väljer att hitta bra erbjudanden för allt från mat till hur man på bästa sätt skall sköta bilen så att den håller länge. Man väljer att titta efter en Trodo rabattkod: https://promo-codes.se/rabattkoder/trodo för att kunna göra det underhåll som behövs på sin transport, men utan att kompromissa med priset och betala mer än man måste. Det gör att man kan känna sig trygg med att man kommer att kunna ta sig från punkt A till punkt B när man behöver det.
Allt fler företag inser vikten av bra rabatter
Allt fler företag förstår att det är smart ur affärssynpunkt att erbjuda rabatter till sina kunder. Detta då fler kommer att välja just den butiken för att handla det man behöver. Promo-codes experter ser en tydlig trend uppåt vad gäller antalet rabatter per butik, inom alla områden och branscher och man förväntar sig att detta kommer att fortsätta genom hela 2023 och framåt.
Allt fler konsumenter ser värdet av att lägga tid på att hitta rätt köp för just deras behov och detta reflekteras i allra högsta grad också i varukorgarna i onlinebutiker i landet idag. Basbehoven dominerar under hösten 2023 men smarta köp gör också att fler kan shoppa och sätta guldkant på vardagen då de behöver det.
Denna text är producerad i samarbete med Promo-codes.se. Sponsrade inlägg är en del av Bättre stadsdels annonserbjudande. Inläggen produceras av Bättre stadsdels kommersiella avdelning. Om du har frågor kring sponsrade inlägg, hör av dig till annons@battrestadsdel.se
Läs mer:
Mest lästa just nu:
- Trafikskola i Älvsjö i konkurs – lektioner fortsätter
- SL: Ny operatör i t-banan – så kan punktligheten bli bättre
- Fler stockholmare väljer bussen – bekvämt till Göteborg via Linköping
- Händer i helgen 31 oktober-2 november i Hägersten-Älvsjö och Skärholmen: 17 tips
- Hallå där, Felix som tar över efter Brödernas i Mälarhöjden






 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								
 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								










 
	
		
		
 
  
		 



Följare 19,5k