Annons:
Annons:

logo

Följare 19,5k

åsikter paket

Krönika: Så gick det när jag beställde hemleverans med PostNord

KRÖNIKA. I början av september beställde jag varor från Clas Ohlson och bad att få hemleverans via PostNord. Döm om min förvåning när jag fick ett sms att jag kunde hämta hos PostNord på Årstaängsvägen.

När jag såg att paketet skulle ha fått plats i vår standardiserade brevlåda frågade varför det inte hade levererats.

Svaret från hen bakom disken:
– Ibland blir det så.

Väl hemkommen provade jag om paketet hade fått plats.

Så jag fyllde i ett reklamationsformulär på PostNords webbsajt. Bifogade de 2 bilder som visade att paketet hade fått plats och ville har återbetalning då leveransen inte hade skett. Svar (No Reply = besvära oss inte. Detta framgår tydligt)

Tack för din anmälan. Vi är tacksamma för din anmälan, informationen har stor betydelse för oss i vårt kvalitetsarbete.
Enskilda brev och posttidningar har vi inte möjlighet att följa i vår hantering och vi ger ingen ekonomisk ersättning. Vill du kunna följa ett brev och få en bekräftelse på att det är utlämnat finns tilläggstjänsten Rek.
I och med att du har fått detta meddelande är ditt ärende avslutat och vi gör ingen utredning.
Mer information om våra tjänster och villkor hittar du på postnord.se. Du är också välkommen att kontakta kundservice.
Med vänlig hälsning PostNord Kundservice

Konstigt  – dels att de väljer att avsluta ärendet och dels att de inte kunde följa mitt enskilt paketbrev när de kunde messa att det fanns för hämtning, var det fanns och numret jag skulle uppge vid hämtning. Varför skulle jag kontakta kundservice via telefon när ärendet är ”avslutat”? PostNöd??

LÄS ÄVEN: Krönika: Dusty – den olydiga roboten

Nåväl. Tyckte att Clas Ohlson borde veta att hemleverans inte är samma som leverans hem så jag mejlade till kundservice:

Hej, Jag skickar 2 bilder. En av paketet och en som bevis på att brevpaketet skulle ha fått plats i brevlådan. Viktigt för mig eftersom jag har svårt att gå för närvarande. Jag antar att ni designar paketen så att de för plats i standardiserade brevlådor som vår. Föreslår att ni byter från Postnord till annat företag som lever upp till begreppet hemleverans.  Med vänlig hälsning,  Majk (Michael Eyre)  

Fick svar samma dag:
Hej Michael!  Tack för ditt mail! Jag kommer skicka ditt ärende vidare till vår reklamation som återkommer till dig.   Önskar dig en trevlig Dag! Med vänlig hälsning AnetteCustomer Care Agent Customer Care Clas Ohlson AB (publ), 793 85 Insjön, Sweden  

Och Reklamation skrev:
Hej Michael, Vi beklagar att paketet inte levererades i din brevlåda. Jag återbetalar fraktkostnaden till dig. Hoppas det blir bra. Önskar dig en fin dag!  Med vänlig hälsning / Best regards Henrik Ö Reklamation / Claims  

Clas Ohlson vet tydligen vad service ar. De hade inte alls behövt återbetala. Men vad glad jag blev! Så jag valde att avsluta ärendet.
Till Reklamation:
Hej Henrik Ö, Jag uppskattar verkligen att ni återbetalar fraktkostnaden. Postnord har meddelat att de inte återbetalar och skickar förslaget att man ta tilläggstjänst – Rek – trots att de måste veta att brevbären inte kommer hem med Rek.  
Tyvärr tror jag att många leveranser via Postnord behandlas på liknande sätt. Brevbäraren gitter inte ta paketen till brevlådorna och skickar dem till närmaste utlämningsställe.  
Andra leverantörer kommer till dörren, ringer på och överlämnar brevpaket om kunden är hemma – I mitt fall 7 trappor upp.  
Kanske läge att ha alternativ. 

Med vänlig hälsning,
Majk som jobbade som brevbärare hos Kungliga Posten 1966.

Efter att artikeln publicerats ger PostNord en kommentar:

Jag skulle vilja börja med att beklaga att försändelsen inte delades ut i krönikörens postlåda. Försändelsen ifråga förefaller vara ett varubrev som ska delas ut i postlåda eller i en speciell plastpåse om det inte får plats i postlådan. Vill man få en försändelse levererad på annat sätt, exempelvis till dörren, har vi även sådana tjänster.

Varför leveransen inte har fungerat som det ska i det aktuella fallet är svårt att säga eftersom vi inte har tillgång till koll-id. Jag är dock tacksam för reklamationen eftersom den informationen hjälper oss att förbättra vår kvalitet och minska antalet misslyckade leveranser.

Erik Fogelström, distributionsområdeschef PostNord

Prenumerera gärna på Bättre stadsdel. Då bygger du samtidigt Hägersten-Älvsjös bästa nyhetsredaktion. Välkommen att prenumerera härTack!

Nyhetstips: redaktionen@battrestadsdel.se , 0709-449519

Publicerad 17:55, 15 september 2022
Annons:
Annons:

Gillar du det du läser? Swisha en peng till: 123 086 79 86  

eller donera via PayPal:
KALENDER: HÄNDER NÄRA DIG
  1. Fotoutställning på Gröndals bibliotek – om färgfabriken

    1 oktober kl.11:00 - 18 november kl.17:00
  2. Nya orgeln i Uppenbarelsekyrkan – konserter och guidad visning

    2 oktober kl.10:00 - 9 oktober kl.20:30
  3. Förmiddagskurser i kreativt skapande!

    4 oktober kl.10:00 - 8 november kl.12:00
MEDBORGARFÖRSLAG

Läs om olika förslag som medborgare lämnar in till sin stadsdelsnämnd. Du kan också lämna in ett själv.

Lämna in medborgarförslag
Stöd logoBättre Stadsdel

Gillar du det du läser? Swisha en peng till: 123 086 79 86  

eller donera via PayPal:
Dagens Fråga

Varför ska man ska rösta?

Den tillfälliga vallokalen för förtidsröstning utanför Hemköp på Telefonplan har öppnat. På onsdagen startade förtidsröstningen och varje dag fram till valdagen 11 september håller den provisoriska lokalen öppet.

Lokaler för förtidsröstning finns i Bredäng, Fruängen, Hägerstensåsen, Telefonplan, Östberga, Hornstull och Liljeholmstorget.

Varför ska man ska rösta?

Lalita, 34 , Midsommarkransen  

– Jag tycker att det är viktigt att rösta, gör man inte det så riskerar man man att ge sin röst till ett parti man inte vill ha. Det är allas ansvar att rösta.

Borhane, 53

 – Jag vill inte rösta eftersom politikerna inte gör som de säger.

 Johanna, 27

 – För att man är en del av samhället och det är ett ansvar man har att gå och rösta.

Nurul, Västberga 

– Det är mycket viktigt att rösta i en demokrati. Som samhällsmedborgare måste man vara insatt och veta hur det fungerar och vad som händer i samhället. Jag planerar att vara är bortrest 11 september så därför vill jag förtidsrösta.

Du prenumererar väl på Bättre stadsdel? Då bygger du samtidigt Hägersten-Älvsjös bästa nyhetsredaktion. Välkommen att prenumerera härTack!

Nyhetstips: redaktionen@battrestadsdel.se , 0709-449519

Publicerad 20:14, 23 augusti 2022
Annonser
Annons:
Annonser
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
PolisNotiser
Podcast
KÖP-BYT-SÄLJ

Köp eller sälj dina prylar lokalt! Gå med i Facebookgruppen Köp Byt Sälj - Vi som bor i Hägersten

Annons: