Det behövs mer offentlig konst i Aspudden
aspudden Publicerad 19:08, 28 mars 2019Elisabeth Ström tycker att det är brist på offentlig konst i Aspudden. Nu har hon lämnat in ett medborgarförslag.
– Jag saknar offentlig konst i Aspudden. Det är en stadsdel som är rik på historia men det finns bara en liten fontän på Manhemsgatan som enda utsmyckning, skriver hon i ett medborgarförslag till stadsdelsnänden.

Elisabeth har bott i Aspudden sedan 1984 och inte minst verksamheten i närbelägna Vinterviken borde göra större avtryck i stadsdelen.
– Med tanke på kopplingen till Vinterviken och konstnärsateljéerna där borde det synas i den offentliga miljön.
På Wikipedia finns en sida där den offentliga konsten i Aspudden är samlad. Där fanns dessa:



Text: Olger Proko
Bild: Bengt Oberger,User:Jssfrk
Läs mer:
Mest lästa just nu:
- Ny stadsdel på gång i Kungens kurva – 1600 bostäder kan byggas
- Händer i helgen 5-7 juni i Hägersten-Älvsjö-Skärholmen: 14 tips – firande av Nationaldagen
- Ny VM-låt spelas in på Älvsjö IP: Platsen har en speciell betydelse
- Ny plan: Så kan nya Kungens kurva se ut – tyck till
- Lyckat skräpdyk i Årstadal




















Följare 19,5k