Eldningsförbudet upphävs
stockholms län Publicerad 12:55, 5 augusti 2019Eldningsförbudet upphävs från och med klockan 13 idag den 5 augusti efter ett beslut av länsstyrelsen i Stockholm.
Det skriver myndigheten i ett pressmeddelande som släpptes på måndagen. Det har varit eldningsförbud i Stockholms län sedan en tid tillbaka och nu upphävs det.
I pressmeddelandet står att bedömningen att ta bort eldningsförbudet är gjord i samråd med länets räddningstjänster och utifrån SMHI:s prognoser.
Länsstyrelsen skriver också att eldning ska fortfarande kunna ske men på ett säkert sätt och under stor försiktighet. All eldning sker på eget ansvar.
Det kan fortfarande förekomma lokala eldningsförbud, sådan information finns i så fall på respektive kommuns webbplats, skriver länsstyrelsen.
Text: Olger Proko
Bild: Jan Rehschuh
Läs mer:
Mest lästa just nu:
- Efter mardrömsår i flyttlådor – villaägare JO-anmäler Stockholms stad
- Guide: Här kan du fynda second hand-kläder i Hägersten–Liljeholmen – 9 butiker: Det blir lite som en sport
- Konstnärerna bakom Bredängs egen nationaldag: Det är något coolt
- Förslag: Flytta rådjuren från Herrängen
- Ny stadsdel på gång i Kungens kurva – 1600 bostäder kan byggas



















Följare 19,5k