”Västertorps BK startar fotbollsskola”
västertorp Publicerad 22:40, 18 mars 2015INSÄNDARE. ”Välkommen till Västertorps BK:s fotbollsskola 2015
Västertorps bollklubb startar nu i vår en fotbollskola för flickor och pojkar födda 2008, 2009 och 2010.
Vi kommer spela en timme på Hägerstens bollplan, bredvid Hägerstensåsens tunnelbana. Exakta datum och tider kommer inom kort men vi hoppas att dra igång i början av april.
April kommer vi ha som en ”prova på”-månad utan avgift, sedan kommer avgiften ligga på 100 kronor per barn, om man vill fortsätta. Dessa pengar kommer oavkortat gå tillbaka till verksamheten i form av material som köp av fler bollar, västar m.m.
Allt deltagarna behöver ta med sig är vattenflaska, lämpliga skor och kläder samt gärna en frukt att äta efter träningen.
Detta är första året vi arrangerar fotbollsskolan men vår förhoppning är att detta ska bli starten på en lång tradition!
Våra förhoppningar är även att få ihop ett lag tills nästa vår (2016) och spela matcher och fortsätta utvecklingen och glädjen.
Anmälan till fotbollsskolan kan göras antingen tilll: mathias_92@msn.com
På fotbollsskolans hemsida
http://www.svenskalag.se/vbkfotbollsskola2015
Eller genom att skriva ett inlägg i vår Facebookgrupp https://www.facebook.com/groups/vbkfotbollsskola2015/
Hoppas att vi ses snart! Välkomna!”
Fredrik Berglund
Läs mer:
Mest lästa just nu:
- Förslag: Här kan nya SL-stationer byggas i framtiden
- Snart halveras priset på SL-biljetter – detta gäller nu
- Här kan man bada – 19 badplatser utan avrådan
- VM-feber: Här kan du se matcherna – 14 platser
- Hägersten-Älvsjö växlar upp den lokala klimatomställningen – nytt partnerskap med Föreningen Midsommargården






















Följare 19,5k