Annons:
Annons:

logo

Följare 19,5k

Rörlighetsskolan, del 2

Av Puls & Träning

Rörlighetsträning kan förbättra din teknik i olika styrkeövningar vilket kan hjälpa dig att kunna öka belastningen och förbättra dina resultat. Dessutom bidrar en god rörlighet till att du håller dig skadefri under och efter träningen.

Rörlighetsövningar kan därför vara bra att lägga in i din träningsrutin, förslagsvis i samband med uppvärmning.

Exempel på rörlighetsträning för axlarna, som du kan göra dagligen:

Ta en stång, ett kvastskaft eller liknande och håll med händerna brett isär. Du ska kunna lyfta stången över och bakom huvudet utan att böja armarna, så flytta händerna så långt ut du behöver för att kunna behålla raka armar. Kom hela vägen bak till ländryggen, fortfarande med armarna utsträckta, och sedan tillbaka över huvudet. Om du inte lyckas sträcka hela vägen bak med raka armar, jobba till den punkt du börjar böja dem och vänd övningen där. Tänk på att hålla bröstkorgen och överkroppen relativt stilla under övningen. Upprepa 15-20 gånger.

1 axel

 

2 axel

3 axel

4 axel

Text: Gabriella Picano

Detta är en sponsrad artikel från Puls & Träning

Läs mer: 
Fler artiklar från Gabriella Picano här

Publicerad 19:17, 21 september 2015
Annons:
Annons:

Gillar du det du läser? Swisha en peng till: 123 086 79 86  

eller donera via PayPal:
MEDBORGARFÖRSLAG

Läs om olika förslag som medborgare lämnar in till sin stadsdelsnämnd. Du kan också lämna in ett själv.

Lämna in medborgarförslag
Stöd logoBättre Stadsdel

Gillar du det du läser? Swisha en peng till: 123 086 79 86  

eller donera via PayPal:
Dagens Fråga

Vem gör den godaste semlan i Hägersten-Älvsjö 2021?

Publicerad 13:44, 4 februari 2021
Annonser
Annons:
Annonser
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Podcast
KÖP-BYT-SÄLJ

Köp eller sälj dina prylar lokalt! Gå med i Facebookgruppen Köp Byt Sälj - Vi som bor i Hägersten

Annons: